Blog
“They call it coaching but it is teaching. You do not just tell them…you show them the reasons.”
– Vince Lombardi –
Wilskracht in plaats van coach
Een betere behandeling van Diabetes 2 kan 2,7 miljard opleveren. “Dat is een hoop geld”, dacht ik meteen toen ik dit nieuws een dik jaar gelden hoorde. Eens even kijken hoe dat zit. Ander gedragspatroon verlaagt zorgkosten. Diabetes 2 stond vroeger bekend als...
Lees meerEen shortcut naar verbetering
Het veranderen van een gewoonte is best wel een lastig klusje. Kijk maar eens naar al die moeite die het mensen kost om gezonder te gaan eten, 3 x per week te gaan sporten of wat vaker een boek te lezen. Talloze experts hebben veel verstandige dingen gezegd over hoe...
Lees meerJe oordeelt sneller dan je denkt
Oordelen is soms zo’n gewoonte dat een uitspraak als oordeel wordt ervaren, terwijl dat niet zo is. Neem het volgende geval. In een middelgroot bedrijf werk ik met twee leidinggevenden. Het zijn competente, getalenteerde vrouwen die hun afdelingen goed runnen....
Lees meerVerstevigd Voornemen
Ze zitten er weer aan te komen: de goede voornemens. Uit een ware oceaan uit onderzoeken blijkt dat het ons nogal bezig houdt, die voornemens. Als ik even google heb ik er zo al een stuk of tien te pakken waarin de wetenschappers eerst aantonen dat het nooit veel...
Lees meerKijken met de ogen van een ander
De afgelopen drie, vier maanden ben ik betrokken geweest bij een project om samenwerking in een organisatie verder te professionaliseren. Ik heb er (weer) enorm van geleerd. Erg waardevol zijn de ‘gesprekjes tussendoor’; de gesprekken die je met elkaar voert terwijl...
Lees meerWaarom focus?
Op de sportvelden hoor ik mezelf het al jaren roepen: focus, focus, focus! Ik verdiep me erin, lees erover, experimenteer ermee. Voor mij is het evident waarom je, als je iets beter wilt doen, je moet focussen. Maar wat dat dan precies is..... Eigen (sport)ervaring...
Lees meerLaten we aan de slag gaan
Onderzoek of we samen resultaat kunnen gaan maken.
Neem hieronder contact met me op.